English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی: قطعات آماده واگذاری منطقه ویژه اقتصادی سهلان از نظر امنیت برای سرمایه‌گذاری و قیمت در مقایسه با اراضی منطقه آزاد ارس و شهرک‌های صنعتی مناسب‌تر هستند

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی:  قطعات آماده واگذاری منطقه ویژه اقتصادی سهلان از نظر امنیت برای سرمایه‌گذاری و قیمت در مقایسه با اراضی منطقه آزاد ارس و شهرک‌های صنعتی مناسب‌ت
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سهلان، دکتر «نظری» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان با حضور در نشست مشترک مدیران منطقه ویژه اقتصادی سهلان و اعضای هیئت‌رییسه اتحادیه‌های کفاشان، کیف‌وکفش و زرگران استان آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز خرسندی از حضور سرمایه‌گذاران در منطقه، موقعیت جغرافیایی این منطقه را بیان کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان در فاصله  15 کیلومتری شهر صنعتی تبریز و در مسیر جاده ترانزیتی ایران- اروپا قرار گرفته است. علاوه بر اینکه این منطقه به عنوان دروازه اروپا شناخته می‌شود و همجواری و نزدیکی آن با کشورهای عراق و اقلیم کردستان، جمهوری ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان و جمهوری ارمنستان نیز از امتیازات خاص این منطقه برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود.

وی امتیاز دیگر سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سهلان را وجود انبارهای عمومی ذکر کرد و انبارهای ویژه کالای خطرناک را افتخاری برای اذربایجان دانست و افزود: انبارهای کالای خطرناک را در ایران می‌توان فقط در منطقه ویژه اقتصادی سهلان دید که بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است. همچنین  وجود خطوط ریلی در داخل منطقه، از دیگر ویژگی‌های منطقه به‌شمار می‌رود.

دکتر نظری، امانت‌داری را از وظایف شرکت انبارهای عمومی بیان و تاکید کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سهلان امنیت سرمایه‌گذار به صورت شبانه‌روزی تامین است و از کالا و امکانات سرمایه‌گذاران چه در انبارها و چه در منطقه حفاظت کامل می‌گردد.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های که می‌توان از همه بیشتر به آن تاکید کرد تعامل شرکت انبارها با گمرک منطقه است که این تعامل، هم‌دلی و هم‌آوایی و حضور مدیریتی قوی در گمرک باعث شده که گمرک سهلان شکوفاتر از قبل باشد.

مهندس راستی، قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و مسرت از حضوری دوباره در منطقه ویژه اقتصادی سهلان گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل برای طلاسازان امنیت است، اظهار داشت: سهلان از نظر امنیت برای سرمایه‌گذاری و دپوی کالا و قیمت زمین نسبت به منطقه آزاد ارس و شهرک‌های صنعتی استان برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب‌تر است.

قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در منطقه ویژه اقتصادی سهلان تمامی امورات ثبت شرکت و اخذ پروانه و... در کوتاه‌ترین مدت در منطقه انجام می پذیرد، گفت: مواد اولیه تولید کفش، قابل اشتعال است و خطرات فراوانی دارد، بنابراین وجود انبارهای کالاهای خطرناک و ضد حریق برای صنعت کفش یک پتانسیل خیلی عالی به‌شماره می‌آید که در ایران فقط در استان ما وجود دارد.

ایشان با بیان اینکه وجود گمرک در داخل منطقه و برخورداری از معافیت‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، ادامه داد: به موجب قانون، مناطق آزاد و ویژه دارای قوانین خاص خود هستند و با توجه به ممنوعیت ورود بعضی از کالاها به داخل کشور، ورود همان کالا به منطقه ویژه یا آزاد بلامانع است که این خود یک امتیاز ویژه برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

گفتنی است، این نشست بنا به دعوت مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان از رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و قائم‌مقام ایشان برای بازدید اعضای اتحادیه زرگران، کفاشان و کیف‌و‌کفش استان از فاز یک منطقه برای سرمایه‌گذاری انبوه و گسترده با هدف تاسیس بازارچه صنعتی مستقل و مجتمع برپا شد. بر این اساس، حدود 25 نفر از مسئولان استانی در محل شرکت حضور و ضمن بازدید میدانی از اراضی قابل واگذاری از توان‌مندی‌ها و مزایای قانونی و پتانسیل موجود از نزدیک آشنا شده و طی نشستی با حضور مدیرکل گمرک و معاون فنی ایشان، پس از نمایش فیلم کوتاه از ویژگی‌های منطقه، مدیرعامل محترم شرکت و مدیرکل گمرک به سئوالات و ابهامات حاضران پاسخ مشروح ارایه شد.

  
   
   
   
   
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۵۸
تعداد کلیک: ۸۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500