English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد: صادرات روازنه 50 تن محصولات گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس از فرودگاه بین‌المللی تبریز

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد:  صادرات روازنه 50 تن محصولات گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس از فرودگاه بین‌المللی تبریز
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سهلان، نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان آذربایجان‌شرقی با همکاری منطقه ویژه اقتصادی سهلان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و برخی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

علی نواداد در این نشست با اشاره به اهمیت بخش کارگو فرودگاه تبریز گفت: موضوع کارگو فرودگاه تبریز در منطقه شمال‌غرب کشور مطرح بوده و باید سرویس‌دهی به منطقه شمال‌غرب کشور را بر عهده بگیرد و انبارهای این فرودگاه در کشور بی‌نظیر بوده و ظرفیت و بستر خوبی برای فرودگاه شهید مدنی تبریز به‌شمار می‌رود و باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت به دنبال برنامه‌های مناسب باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات کارگو فرودگاه تبریز، عدم اطلاع‌رسانی مناسب بوده و باید دست‌اندرکاران امر برای اطلاع‌رسانی این مسئله در منطقه و برای بازرگانان و تجار اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین از ورود روزانه 50 تن محصولات گلخانه‌ای از منطقه آزاد ارس به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای صادرات خبر داد و گفت: این موضوع ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی بوده و باید از آن به صورت حداکثری بهره‌مند شویم.

نواداد با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام در سال 2018، گفت: با توجه به این مسئله، برای تسهیل تردد مسافران و تکریم ارباب‌رجوع باید اقداماتی صورت گیرد که البته بر اساس آمار ارایه شده ترخیص بیش از 170 مسافر در 25 دقیقه نتیجه بسیار خوبی بوده است، اما باید بیش از این تدابیری اندیشیده شود. همچنین مدیریت ارشد استان نیز از این موضوع حمایت می‌کند و امیدواریم مسافران از سفر به تبریز، خاطره خوشی در ذهنشان بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بازدید خود از پایانه‌های مرزی و گمرک جلفا و نوردوز گفت: با توجه به تصمیمات خوبی که درباره ایجاد بسترهای لازم برای تردد کامیون‌های ترانزیتی در چند ماه اخیر گرفته شده، مانند کاهش عوارض عبوری و فعال بودن گمرک جلفا در روزهای جمعه، شاهد افزایش تردد کامیون‌های ترانزیتی در این منطقه هستیم. البته در خصوص پایانه مرزی نوردوز نیز مشکلاتی داشتیم که در شان مرزهای استان نبود، البته تلاش شد تا مشکلات رفع شود.

نواداد، در ادامه با اشاره به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سهلان، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی سهلان و گمرک این مجموعه، گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت اسمی این انبارها، از بخش اندکی از آن‌ها استفاده می‌شود که باید از این فرصت و ظرفیت بالا به صورت حداکثری با برنامه‌ریزی‌های مناسب استفاده شود.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست «شفقت» معاون برنامه‌ریزی و فن‌آوری اطلاعات شرکت سهلان ضمن خیرمقدم به حاضران، ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی سهلان و بخش کارگوی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز را معرفی و طرح‌های توسعه‌ای و اهداف میان‌مدت و بلندمدت منطقه و موانع فنی پیش رو را برای حاضران تشریح کرد.

شایان ذکر است؛ پیش از برگزای این جلسه، «علی نواداد» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی به همراه «شفقت» معاون برنامه‌ریزی و فن‌آوری اطلاعات منطقه ویژه اقتصادی سهلان، «عباس‌زاده» ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک تبریز، «اورنگی» مدیرکل گمرک سهلان و جمعی از مدیران استانی از منطقه ویژه سهلان دیدن کردند.

 

   
  
 
   

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶
تعداد کلیک: ۷۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500